Min nyårsafton

Jag spenderade min nyårsafton tillsammans med Herman och hans föräldrar.
Middagen fixades i flera timmar och resulterade som följer
 
Förrätt: gratinerad hummer med vitlöksbröd
Huvudrätt: Kyckling med ädelost och rostade rotsaker
Efterrätt: Kladdkaka med vit och mörk choklad och chokladtäcke
 
Efter middagen spelade vi Trivial Pursuit och såg en "pensionärsfilm", The Best Exotic Marigold Hotel. Filmen innehåller många kända ansikten och var riktigt mysig. Tolvslaget skålades in ute på gatan kollandes på fyrverkerier. Jag hade en väldigt rolig och mysig nyårsafton.
 
Idag sov vi länge, åt sen frukost och låg i soffan och såg The Butler, som handlar om en svart man som är butler i Vita Huset. Filmen är baserad på verkligheten. Vi får följa honom genom åren han arbetar för olika presidenter, samtidigt som medborgarrättsrörelsen pågår i USA. Väldigt intressant film. Lite långtråkig på sina ställen, men absolut värd att se.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0